2008. február 25., hétfő

Húsgombóc paradicsommártással

Az egyik nagy kedvencem, általában nem is tudom, hogy hol kell abbahagyni. Nem szoktam elaprózni a mennyiséget, az alábbi adag általában 4-5 alkalomra elegendő. Két étkezésre elgendő adagokban fagyasztom le. Előfordul, hogy anyukám készíti el otthon, ipari mennyiségben és onnan tárazzuk be a fagyasztóba.

Húsgombóc
1 kg darált húshoz (dagadó vagy lapocka), 30 dkg rizst adunk, 3-4 fej dinsztelt hagymát, 1-2 tojást, pirosparikát, pirosaranyat és sót gyúrunk össze. A főzőedény alját beborítjuk szálas savanyú káposztával, majd erre kerülnek a megformázott gombócok, a gombócok közé paprikát és paradicsomot vágunk, majd újra szálas savanyú káposzta következik. (ha nagyobb adagban készítjük, akkor a gombóc sorok közé is tehetünk savanyú káposztát) A lébe kaprot és csombort (borsikafű) is teszünk.

A kész gombócot paradicsommártással (zsemleszínű rántást készítűnk, amelyet az előzőleg vízzel és egy kis fej hagymával kiforralt paradicsomlével öntünk fel, majd átforralás után tálaljuk), főtt krumplival és friss kenyérrel kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. Imádom!
    Most kb pár napja erre éhezik a gyomrom, jó pár éve ettem utoljára. Azóta nézegettem ki hogy csinálja. És falra másztam a paradicsompürétől.

    Szerintem paradicsomléből az igazi! :) Örülök h itt így találtam meg!

    További szép napot!

    VálaszTörlés
  2. :) Végső elkeseredésben szoktam azért püréből csinálni, de abból is háziból, és csak akkor ha már végképp elfogyott a paradicsomlé...ez pedig nagyon ritkán fordulhat elő.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly