2008. február 24., vasárnap

Merlin kosara

Nem csak a torta készült pénteken este, hanem a vasárnapi ebédünkhöz is akkor pácoltam a husit. Az említett ételt a Sir Lancelot étteremben ettük előszőr és a receptet is onnan kaptuk. Ott bélszín csíkokból készítik, három napig érlelik a pácban, majd vaslapon sütik meg. Itthoni körülményekre optimalizálva, gyors vacsinak, pulykamell csíkból szoktam, most hátszín kockákból készült. Nagyon finom lett ismét. Vajjal sült héjas hasábkrumpli (krumpli jó tisztára sikálva, hasábokra vágva, sóval meghintve, vajdarabokkal megdobáva, lefedve legalább 1 órát sütve) készült hozzá, illetve tejfölös uborka saláta.
Merlin kosara
A húscsíkokat a következő páccal készítjük: olívaolaj, fokhagyma, frissen őrölt bors, erős pista és só. Ebben a pácban pihentetjük az időnktől és a hús minőségétől függően (a marha közel két napot pihegett a hűtőben, a pulyka egy napot szokott). Ezután serpenyőben lassútűznél puhára sütjük. Kellemesen csípős, karakteres ízű étek.

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok, jó fajta recept ez, sokszor elkészítettem már, csak ajánlani tudom.

    Gondoltam, írok, így tíz év után, legyen itt valami :)

    VálaszTörlés
  2. Jól tetted, én is néha elkészítem ezt az ételt, hol marhából, hol kecskéből, mindig finom :) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly