2008. június 8., vasárnap

Epres pite

Mint azt az előző bejegyzés is remekül példázza nem annyira szoktam eperből sütemény csinálni, esetleg gyümölcstorta jellegűeket. Nekem az eper a magában, esetleg enyhén megporcukrozva az igazi. De mégis ki akartam próbálni ma valami különlegeset. Az esküvői ebédünkön a desszert meggyes pite volt vanília fagyival. Nagyon tetszett a langyos pite a jeges fagyival, ezt azóta többször előadtam itthon is. Most viszont kitaláltam, hogy eperből valósítom meg a fagyis álmot. A pite tészta igazi családi recept az egyik nagynénémtől származik (van pár nagynéném;))


Pite tészta
Hozzávalók: 20 dkg liszt, fél Ráma kocka, 5 dkg cukor, 1 tojás sárgája, 1 bő késhegynyi szódabikarbóna
Elkészítés: A hozzávalókat összegyúrjuk, ha igényel kis tejet adunk hozzá. Akkor jó, ha nem túl puha tésztát kapunk. A tésztát két felé vesszük és tepsi méretűre nyújtjuk. Zsírozott tepsibe fektetjük, majd szétterítjük rajta a reszelt és kicsavart almát, megszórjuk bőségesen fahéjjal (esetleg fahéjas cukorral), majd ráfektetjük a másik tepsi méretűre nyújtott lapot. Villával megszurkáljuk, felvert tojással megkenjünk, majd készre sütjük.
Gumimamszli:
- az eredeti adag a fenti duplája, akkor 2 kg almát kell reszelnünk hozzá, és a nagy gáz tepsiben kell sütnünk.
- Én nem nyújtom, hanem reszelem egy ideje, ezért a begyúrás után megy a fagyasztóba
- A töltelék ezúttal pedig nem alma volt, hanem eper az alábbiak szerint: epret megmostam, és apró kockákra vágtam. Két dl eperléből egy fél csomag vaníliás pudingporból és két evőkanál cukorból mártás főztem. Mikor langyosra hűlt hozzákevertem az epret, majd ezt terítettem szét a pitetésztán.- nem tudom megmondani, hogy mennyit sült, 200 fokon kb. 40 percet, de figyelni kell rá

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly