2008. december 30., kedd

A tökéletes pogácsa


Még adós vagyok némi karácsonyi süteménnyel, egész pontosan egy nagymama recepttel, de arra még kicsit várni kell, viszont végre megtaláltam a tökéletes pogácsát. Ahogy az a blogon látható nagyon kedvelem a pogácsát, de egészen eddig kerestem a tökéletes receptet, ami nem krumplis vagy túrós, mert ezekből már volt tökéletes. Nos most meg van, és tényleg a leg, ahogy a recept tulajdonosa is írja. Habos könnyű és másnap is tökéletesen puha…harmadnapot nem ért meg:D (A másodikat sem volt egyszerű nekik:P)
Fél adagot készítettem, ennek megfelelően alább a recept (a linken az eredeti is látható).


Legpogi
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 15 dkg ráma, 1 tojás és 1 tojássárgája, 2 tk. só, pici cukor, fél friss élesztő, 1 kis pohár tejföl, 6 dkg reszelt sajt
Tetejére: 1 tojásfehérje felverve+reszelt sajt
Tejfölbe beletesszük a cukrot és az élesztőt alaposan összekeverjük (tényleg nem gond, hogy hideg a tejföl).
A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd hozzáadjuk a sót, sajtot, tojást, végül az élesztős tejfölt. Alaposan összedolgozzuk, ha túl keménynek érezzük, akkor adunk még hozzá tejfölt. Jól kezelhető tésztát kell kapnunk, de inkább lágyabb legyen, mint kemény. Ezután kelesztjük a tésztát, majd háromszor áthajtogatjuk (én nem vártam sokat a hajtogatások között. Kisodorjuk, tetejét rácsozzuk, kiszaggatjuk, a tojásfehérjével megkenjük, majd sajttal megszórjuk, végül 200 fokon szép pirosra sütjük.

Természetesen langyosan a legfinomabb, de ma is tökéletes a tegnap kisült pogi.

http://receptjeim.blogol.hu/?perm=1296348

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly