2008. december 10., szerda

Toszkánai filétál


A karácsonyi vásárolgatás sajnos azzal is jár, hogy nem marad időm a konyhára, így főként menetközben kapunk be valamit, vagy hideget eszünk. Azért, hogy a blogon ne legyen szünet még van pár receptem talonban, most egy újabb Alchri recept, ahogy az oldalán említi is, aki egyszer ette nála az elkérte a receptet, hát én is egy vagyok ezen szerencsések közül. Ő akkor gnocchival tálalta, nekem az a fotózáskor éppen nem volt otthon, azóta meg nem fotóztam, de majd pótolom ezt egyszer valamikor.

Nagy sikere volt a receptnek a férjemnél is, így hát azért rendszeres időközönként elő szoktam venni. És hát ugyan a recept nem említi, de rizzsel is nagyon finom.

Most pedig egy kedves barátom kérésére pontosítom picit a receptet, mert felhívta a figyelmemet rá, hogy itt-ott nem pontos a megfogalmazás:)



Toszkánai filétál/alchri
Hozzávalók: 1 nagy csirkemell filé, 1 csomag bacon szalonna, 500 ml tejszín, 1 nagy doboz paradicsompüré, 30 dkg friss vagy konzerv paradicsom, 2 ek ketchup, 3 fokhagymagerezd, fűszerpaprika, chili por, só, bors, rozmaring, bazsalikom, kakukkfű, kis vaj, zsemlemorzsa
Elkészítés: A csirkemell filéről lefejtjük a "szívét" a majd félbe vágjuk és a feleket szálára merőlegesen medalionokra szeleteljük. Egyenként egy-egy félbevágott baconba tekerjük és egymás mellé egy kivajazott tűzálló tálba helyezzük A tejszint egy edényben felmelegítjük, a paradicsomot, a pürét és a ketchupot belekeverjük, habverővel simára keverjük. Hozzáadjuk a szétnyomott fokhagymát és a fűszereket, pikánsan ízesítjük. Lassan felfőzzük. Forrón a húsokra öntjük, kis vajdarabkákat teszünk a tetejére, picurka zsemlemorzsát szórunk rá. Kb. 180 fokos sütőben sütjük 40 percig. Főtt tészta vagy gnocchi passzol hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly