2008. december 7., vasárnap

VKF XXI. - Fahéjas minikeksz



Nem szerettem volna lemaradni a Piszke által kiírt VKF-ről. Pedig nagyon sok jel arra mutatott, hogy nem jön meg az ihlet maga, illetve, ha igen, akkor sem tudom összeegyeztetni a magányos hétvégémmel, az ezt megelőző nyaralással, illetve a karácsonyi előkészületekkel.

De aztán nem hagytam magam cserben. Egy olyan könyvélmény jutott eszembe, amit nem most olvastam először, de karácsony környékén mindig eszembe jut. Hát most újra olvastam és nagyon jó szívvel tudom ajánlani mindenkinek, aki nem fél attól, hogy fáj a pocakja a nevetéstől. Az ihlet így végülis egybe csengett a karácsonyi előkészületekkel, így hát egy karácsonyi aprósüteménnyel nevezek, a kellemest a hasznossal jegyében. Remélem ez azért nem szentségtörés és Piszkét sem bántom meg vele.

Szóval a könyv: Vyvian Fable Szennyből az angyal című alkotása



A borítón az alábbi szöveg csábít a könyv elolvasására: "Tonie Sinkel, a sikeres forgatókönyvíró súlyos válságba kerül, látása drámaian leromlik, minek következtében pincemély depresszióba esik. Miután smasszer bácsikája rejtélyes módon elhalálozik, s végrendeletében Tonie-t teszi örökösévé, a lány eltökéli: új életet kezd. Az örökéül kapott házba, a néhai bácsi lakhelyére költözik, s mivel közeleg a karácsony, rendel egy pasast a társküldő szolgálattól. Ám a romantikus ünnep meghiúsul: elutazottnak hitt rokonai sorra elözönlik hajlékát, a pincében az amnesztia jóvoltából szabadult bűnözők akarnak gázt, telefont, miegymást szerelni, s mindehhez a cég által küldött(?) férfiegyed asszisztál."

Az én adalékom: Nem ez volt az első alkotás, amit olvastam tőle, de talán ezen nevettem a legtöbbet. Először is karácsony környékén olvastam, vinnyogtam/sírtam a nevetéstől. A könyv amúgy az írónőre jellemző cinizmussal ábrázol egy nem mindennapi karácsonyt. Persze olvasás közben az embernek az az érzése, hogy nem is annyira különleges a megénekelt karácsony, csak éppen görbe tükör a saját családi karácsonyával kapcsolatosan:P (naná, hogy sorozatgyilkosok nélkül)

Amit pedig a könyv ihletett. Az valójában egy karácsonyi aprósütemény, amit akár a könyv főhősnője is megsüthetett volna, ha nem a váratlan vendégeivel lett volna elfoglalva.



Fahéjas minikeksz
Hozzávalók:15dkg puha vaj, 4ek. Porcukor, 1 tojás, 1 vaníliarúd, 30 dkg liszt, 1 ek. étkezési keményítő, 3 kk. őrölt fahéjElkészítés: A hozzávalókból linzer keménységű tésztát gyúrunk. Majd folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tesszük. Ezután a masszát keksznyomóba töltjük, majd tepsire nyomkodjuk a tésztát. 200 fokon kb. 15 -20 perc alatt készre sütjük. Fémdobozba, esetleg zsírpapírral kibélelt papírdobozba költöztetjük, és jól eldugjuk, hogy ne fogyjon el karácsonyig. Méretét tekintve természetesen nagyobbnak is elkészíthető, csak én még most tesztelem az alább látható kekszgyártómat és ekkorának sikeredtek. Nembaj falatkáknak ideális.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly