2009. március 15., vasárnap

Rakott kelkáposzta

Érdekes megfigyelést tettem, mégpedig, hogy nemzeti ünnepek környékén mindig valami magyaros ételre vágyunk. Tegnap például annyira, hogy a színben is passzoló rakott kelt készítettem (na jó csaltam kicsit, hogy piros-fehér-zöld legyen és sülés után már nem is volt olyan:() ma pedig ismét libamáj került az asztalra. Erről már írtam, most is ugyanúgy készült és ismét nagyon finom lett. Desszert is készült egy málnás habos torta személyében, de sajnos megkóstolni nem tudtuk, mert a jelek szerint romlott volt a tejföl, amit használtam hozzá, ugyanis a torta ma reggelre egyszerűen szétfolyt:( Pedig készítéskori kóstolásnál nagyon finom volt. Na de vissza a rakott kelhez.

Rakott kelkáposzta
Egy kis fej kelkáposztát apróra vágunk, majd sós, majorannás vízben előfőzzük. Közben párolt rizst készítünk. Illetve darált húsból pörköltet is, amelyhez majorannát is adunk. Mikor minden elkészült, akkor egy sütőben használható formát kikenünk olíva olajjal és beletesszük a lecsepegtetett kelkáposztát, ezután jön a párolt rizs, majd a pörkölt. Megszórjuk majorannával, végül pirospaprikával elkevert tejföllel koronázzuk meg. Előmelegített sütőben összesütjük, addig, amíg a tejföl meg nem pirul. (Ha nagyobb adag készül, vagy nem ragaszkodunk a nemzeti színekhez, akkor több réget is készülhet: kelkáposzta - rizs – pörkölt – rizs – kelkáposzta - tejfölös massza)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly