2009. szeptember 18., péntek

Cukkinis krumpligratin

Tipikusan a finom, de nem fotogén kategória…még másnap sem. Alchritól tanultam és nagy kedvenc azóta. Készítettem már karfiollal is úgy is finom, bár kicsit markánsabb. Most csütörtöki vacsorám lett, mivel KáeM ismét csapatot épített (hajrá az új melóhely).

Cukkinis krumpligratin

Hozzávalók: 1 közepes cukkini, 2 nagyobb krumpli, 3 dl tejszín, só, bors, 5 dkg reszelt füstölt sajt, némi olívaolaj

A cukkinit megtisztítottam, majd vastagabb karikára vágtam. A krumplit is megtisztítottam és viszonylag vékony karikára vágtam. Egy hőálló tálat vékonyan kikentem olívaolajjal, majd beletettem egy réteg krumplit. Sóztam borsoztam és ráhalmoztam a cukkinikarikákat, végül ismét jött a krumpli, a fűszerek. Erre szórtam a reszelt sajtot és ráöntöttem a tejszínt. Bedugtam a hideg sütőbe és 200 fokra állítottam. Majdnem egy teljes órát sült, ekkorra a sajt szép megpirult és a krumpli megpuhult. Ha gyorsítani szeretnénk, akkor érdemes a krumplit félpuhára előfőzni.

A fenti adag nekem, mint viszonylag kisétkűnek kétszeri evésre volt elegendő.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly