2010. január 3., vasárnap

Rizses hús

Alkotói válságban szenvedek, így KáeM kénytelen kitalálni, hogy mit eszünk. A mai kérdésemre kérdéssel felelt, mégpedig, hogy miért nem csinálnak az emberek otthon rizses húst. Én meg bevallom nem is gondoltam, hogy szeretné. Vasárnapi ebédünk így lett e nemesen egyszerű klasszikus. Igazából nem tudom, hogy ilyen-e az igazi, de én valahogy így képzeltem el.




Rizses hús
Hozzávalók: 4 szelet sertés hús, 1 nagyobb fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, pirospaprika, Piros Arany, rizs
A hagymát apró kockára vágjuk majd kevés sertés zsíron megpirítjuk. Rászórjuk a pirospaprikát és rádobjuk a kockára vágott húst. Fehéredésig pirítjuk, közben hozzáadjuk a Piros Aranyat, majd felöntjük vízzel. Puhára főzzük, közben elkészítjük a párolt rizst: a rizst kevés olajon megpirítjuk, majd kétszeres mennyiségű vízzel felöntjük, takarékon lefedve puhára pároljuk, közben néha megkeverve. Mikor a pörkölt megpuhult, akkor összekeverjük a rizzsel és picit összefőzzük. Savanyúsággal tálaljuk…én céklával kínáltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly