2010. október 8., péntek

Kakaós csiga és hajtovány

Annyira jónak találtam a tésztát, amit a pizzához összehoztam, hogy ma kipróbáltam más irányú hasznosítását is. A Hajtovány eredetiben Limarától származik.


Kakaós csiga és hajtovány
Hozzávalók: 10 dkg kenyérliszt (BL80), 10 dkg tk rozsliszt (RL190, vitamill), negyed kocka friss élesztő, 1 ek olívaolaj, ízlés szerint só, 1,5 dl langyos víz
A hozzávalókat BB összegyúrta. Amíg kelt, addig nézelődtem egyet a neten:D
Aztán lisztezett deszkán kétfelé vettem a tésztát. Első körben a kakaós csigák készültek el. A kisodort tésztát megkentem jó alaposan olvasztott vajjal, majd megszórtam cukrozott kakaóporral jó vastagon. Feltekertem és felszeleteltem. Sütőpapíros (többször használatos) tepsire rendeztem őket. Ezután jött a második adag tészta, ezt is kisodortam és megkentem sajtos krémmel (kb. 2,5 dkg olvasztott vaj - összesen 5 dkg olvasztottam - 3 dkg reszelt sajt, egy kicsi felvert tojásnak a fele, illetve némi só). Ezt is feltekertem. Majd a tepsibe sorakoztattam. Megkentem a tetejét a maradék tojással (mivel maradt még így is, Jade is boldog volt). Ezután ment a még hideg, de 200 fokra tekert sütőbe és pirulásig sült. 

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly