2010. október 18., hétfő

Lilahagymás szűzpecsenye

Tegnap búcsúban voltunk a bátyáméknál, így a főzés, mint olyan kimaradt, legalábbis a saját konyhámban, mert ott azért segítettem (bár inkább a mosogatás és terítés volt az én reszortom). Viszont anyutól kaptunk egy helyes darabka szűzpecsenyét, ami hazáig szépen ki is olvadt. Tegnap vacsorára már nem volt kedvem bíbelődni vele, így inkább csak gyors kaját ettünk, viszont ma elkészült, az alábbiak szerint. Nagyon finom lett.



Lilahagymás szűzpecsenye
1 sertésszűzpecsenye (kb fél kiló), só, bors, 2 fej lilahagyma, 10 dkg trappista sajt, 4 ek tejföl
A szűzérmét medalionokra vágjuk, kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk. Olívaolajjal kikenünk egy tűzálló tálat, belefektetjük a húsokat és 180 fokon 15 perc alatt elősütjük. Közben a lilahagymát apróra vágjuk, és elkeverjük a tejföllel és a reszelt sajttal. A masszát az elősütött hússzeletekre simítjuk. Majd a sütőbe visszatolva a sajt pirulásáig (kb 20 perc) sütjük. Én krumplipürével tálaltam, de rizs vagy hasábburgonya is remek kísérője lehet.


3 megjegyzés:

  1. Nem kötözködni akarok, mert a recept tényleg nagyon jól hangzik :-)), de nem krumplipüré van a tányéron? :-))) Akárhogy is nézem, nem rizsnek tűnik.

    VálaszTörlés
  2. Bianka! Köszi:)
    Móni! Nem kötekedés, javítottam:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly