2010. október 3., vasárnap

(Majdnem) Újházy tyúkhúsleves

Bevallom, hogy egészen a Tölgyfa Csárdás estéig csak esküvőkön ettem. Ott sem feltétlenül pontosan azt amit az eredeti recepet annak titulál. És most sem pontosan azt készítettem el, vagyis nevezhetném Újházy tyúkhúsleves alá Vicának is. Az eredeti alapreceptet a Pető Gyula féle ételkészítési ismeretek könyvből vételeztem. A leves történetéről beszámol Balázs Mester és a wikipédia is.


(Majdnem) Újházy tyúkhúsleves
Hozzávalók (4 kis adag): 2 méretes lapos comb, 1 szál sárgarépa, 1 vékony szál petrezselyem gyökér, 1 kis darabka zeller, 1 kis fej vöröshagyma, 1 kicsi fokhagyma, 1 marék zöldborsó, 1 kis csokor petrezselyemzöld, só, szemes bors, szegfűbors, 1 kis paradicsom, 1 erős paprika, levesbetétnek: lúdgége tészta
A húst alaposan megmossuk, az esetleges tollmaradványokat eltűntetjük. Majd hideg vízben feltesszük főni (nálam bő 2 literes a fazék). Addig főztem teljes lángon, amíg a tetejére kiült a hab, ezt szűrővel leszedtem, majd hozzáadtam a  az egész borsot, szekfűborsot, hagymákat, petrezselemzöldet, a kis paradicsomot. Beállítottam a gyöngyöző forrást, majd a félbevágott sárga és fehérrépát is hozzáadtam, sóztam és mindent puhára főztem. Egy marék lúdgége tésztát és egy marék mirelit zöldborsót egy fazékba készítettem, majd rászűrtem a levest. Hozzáadtam a megfőtt, csontról leszedett és összedarabolt húst és a felkarikázott sárgarépát, petrezselyemgyökeret. A tészta és a borsó puhulásáig éppen összefőtt minden. Forrón tálaltam.
Ha az eredeti receptnek nem is felel meg mindenben, attól még nagyon finom lélekmelengető lett ebben az őszies időben.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly