2010. november 23., kedd

Sertéspörkölt

Egy klasszikus, amit nagyon riktán készítek. Valahogy pörköltnek a marha gyakoribb vendég a konyhámban, egyébként pedig csirkemell rajongók vagyunk. De ettől még megérdemel egy bejegyzést.:)



Sertéspörkölt
Hozzávalók: 
60 dkg sovány sertés comb (CH 2,4g)
2 méretes fej vöröshagyma (CH 16,6g)
1 ek sertészsír (CH 0,0g)
pirospaprika, paprikakrém, só, bors, 2 pörköltszaft kocka (ez nem mindig kerül bele, de szeretem az ízösszeállítását is, még akkor is, ha némelyek szemében ez gasztrocikinek számít) (CH 0,0g)
víz vagy vörösbor (CH 0,0g - vagy CH 1,5g (fél liter borral számolva))
A sertés húst apróbb kockára vágjuk. A hagymát megtisztítjuk, felkockázzuk, majd kevés sertészsíron üvegesre pirítjuk. Rászórjuk a pirospaprikát, majd rádobjuk a húskockákat is. Folyamatosan kevergetjük, amíg a hús nem kezd levet engedni. Ekkor hozzáadjuk a paprikakrémet és a pörköltszaft kockát, majd felöntjük vízzel vagy vörösborral (ha vörösbort használuk, akkor jelentősen jobban hasonlít a marhapörköltre) és fedő alatt puhára főzzük. Én most reformosított nokedlivel és csemeg uborkával tálaltam.


4 bőséges adag lett, adagonként 4,8 g CH vízzel és 5,1 g CH vörösborral készítve. 

Reformosított nokedli annyiból állt, hogy a liszt felét grahamra cseréltem. Tehát 3 tojáshoz (CH 1,8g), 2 dl tejet (CH 10,6g), 15 dkg kenyérlisztet (CH 114,5g) és 15 dkg graham lisztet (CH 81g) vettem. Ez a mennyiség 4 bőséges adag kész nokedlit adott ki. Tehát adagonként 52g szénhidráttal számolhatunk. (Hogy a sűrűsége megfelelő-e nagyban függ a tojás méretétől.)


A teljes étkezés - mivel én borral készítettem - 57,1 g szénhidrátot tartalmaz. Mivel nem egyenletes osztottam el adagokat, így vacsorára kevesebbet ettünk, nagyjából beleférve a 40 g-ba, ebédre pedig az 50g-ba, azzal, hogy KáeM nagyobb adagot kapott:)

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, ahogy az a nagykönyvben!
    Én csak csirkéből és pulykából főzök, de azért vendégségben nem mondanék nemet egy ilyen sertéspörköltre. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly