2010. december 31., péntek

Szerencsehozó malacka


Nem mehetünk üres kézzel a vendégségbe, így idén végre én is elkészítettem a malackákat. Alaptésztának a már jól bevált sajtos rudat használtam fel. Tegnap este gyúrtam be, és ma formáztam, sütöttem. Kettőnek esett le egy-egy füle (amit Jade jóízűen el is ropogtatott:P), ahogy kiszedtem a tepsiből, de különben 16 tökéletes malackám lett – így egy darab 12,3 gramm szénhidrátot tartalmaz.


Szerencsehozó malacka 
Hozzávalók:
25 dkg liszt (CH 190,8g)
fél tk. Sütőpor (CH 0,0g)
1,5 tk. Só (CH 0,0g)
7 dkg margarin (CH 0,3g)
6 dkg zsír (CH 0,0g)
10 dkg reszelt sajt (CH 1,6g)
10 dkg tejföl (CH 3,8g)
1 tojás (fehérje marad a kenéshez) (CH 0,6g)
32 db tökmag (lemértem, ez 6g – CH 0,2g)
+ három eltérő méretű pogácsaszaggató: egy nagyon nagy, egy közepes, egy kicsi, illetve egy szívószál


A tészta hozzávalóit (a tojás fehérje és a 32 szem tökmag marad ki) alaposan összedolgozzuk, majd folpackba csomagolva egy éjszakára hűtőbe tesszük. Másnap kivesszük, fél centi vastagra nyújtjuk és szaggatjuk a legnagyobb és a legkisebb pogácsaszaggatóval azonos mennyiséget + fele mennyiségű korongot a közepes szaggatóval. (Nálam 16 nagy körlapot, 8 közepeset és 16 kicsit.) A nagy körlapokat sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és a tetejüket megkenjük a felvert tojás fehérjével. (Ezek a malackafejek.) A közepes körlapokat négy egyforma körcikkre vágjuk. (Ezek lesznek a malackafülek.) A legkisebb korongokra a szívószállal két-két lyukat fúrunk. (Ezek a malackaorrok.) A füleket és orrokat a nagy tésztakorongokra (malacfejekre) illesztjük. A füleket-orrokat is megkenjük felvert tojással. Tökmagokból szemeket ragasztunk a malackáinknak. 


1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly