2011. január 10., hétfő

Fahéjas csiga


Nos ez egy veszélyes új kedvenc...veszélyes, mert hát az inzulinrezisztencia miatt igencsak mértéket kell tartani belőle, ami nem egyszerű. Mennyei lett:) Pillanatok alatt elfogyott...és esküszöm, hogy KáeM evett belőle többet, bár én is túlléptem az uzsonnára ehető mennyiséget. (vacsoránál szépítettem, mert azt meg nem tudtam megenni).



Fahéjas csiga
Hozzávalók:
20 dkg liszt (CH 152,6g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
5 g cukor (barna nád – CH 4,9g)
csipet só (CH 0,0g)
1,25 dl tej (CH 6,6g)
2 ek napraforgó olaj (CH 0,0g)

Az élesztőt a cukorral elkevert és meglangyosított tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval összedagasztjuk. Duplájára kelesztjük. Majd lisztezett felületre borítjuk (viszonylag lágy lesz a tészta) kisodorjuk és megkenjük a krémmel (5 dkg lágy vaj – CH 0,3g, 1 tk fahéj – CH 0,0g, 3 dkg barna cukor CH-29,2g), feltekerjük, felszeleteljük és sütőpapírral bélelet tepsire fektetjük, majd vízzel lespricceljük és 200 fokon légkeveréssel 25 perc alatt készre sütjük.

Összesen 20 db kisebb méretű csigát kaptam, vagyis egy darab 9,7 gramm szénhidrátot tartalmaz. Hogy javítsak rajta meg fogom próbálni egészségesíteni kicsit. 

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly