2011. január 15., szombat

Marhapörkölt - kiszámolva

Ma ismét az egyik nagy kedvencünk került elő. Ezúttal azonban mértem, számoltam:)


Marhapörkölt
Hozzávalók:
1 kg marhahús (sovány, comb - CH 6g)
25 dkg hagyma (CH 20,8g)
1 ek sertés zsír (CH 0,0g)
2 tk pirospaprika (CH 0,0g)
1 tk erős pirospaprika (CH 0,0g)
2 tk Piros Arany (CH 0,0g)
1 tk Erős Piros Arany (CH 0,0g)
5 dkg friss paprika (CH 1,5g)
5 dkg paradicsom (CH 2,0g)
3 db pörköltszaftkocka (CH 9,8g)
1 l száraz vörösbor (CH 26,0g)

A hagymát megtisztítjuk és a késes robotgéppel pépesre daráljuk. Majd a felolvasztott sertészsíron megfuttatjuk. Ezután rádobjuk az apróra vágott paradicsomot és paprikát, majd miután kicsit megfonnyadt, rászórjuk a piros paprikákat is. Kicsit átkeverjük, majd rádobjuk a húst. És addig kevergetjük, amíg levet nem enged. Ekkor felöntjük a borral és hozzáadjuk a Piros Aranyakat, illetve a pörköltszaftkockát. Alacsony fokozaton addig főzzük, amíg a hús megpuhul. Ha szükséges, akkor pótoljuk a folyadékot.

Nokedli - reformos változat
Hozzávalók:
3 tojás (CH 1,8g)
3 dl tej (CH 8,0g)
20 dkg liszt (CH 152,6g)
20 dkg graham liszt (CH 128,8g)
A tojást a tejjel habosra keverjük, majd hozzáadjuk a liszteket és alaposan összekeverjük. Amíg felforr a víz állni hagyjuk. Nokedliszaggatóval beleszaggatjuk, majd puhára főzzük. Leszűrjük és a pörkölttel megkoronázva tálaljuk.

A pörkölt - elméletileg - összesen 66,1 gramm szénhidrátot tartalmaz, ez nekünk 8 adagot jelent, így egy adag 8,3 gramm szénhidrátot tartalmaz. A nokedli 291,2 grammot, ez 6 adag, tehát egy 48,5 gramm szénhidrátot tartalmaz. Vagyis egy étkezés 56,8 gramm szénhidrátot tartalmaz. A pörkölt elméleti szénhidrát tartalmát pedig a vörösbor miatt írtam, mert annak nagyon nem egyértelmű a szénhidráttartalma alaphelyzetben sem, hát még ha belefőzzük valamibe, s így kifő az alkohol tartalom. 

6 megjegyzés:

  1. de jó, hogy kiszámoltad!
    a vörösbor az 1 dl, ugye?

    VálaszTörlés
  2. @VKOrsi Szia! Nem a vörösbor 1 liter...én nem teszek hozzá más folyadékot. Persze lehet vízzel és borral is...akkor természetesen csökken a szénhidráttartalom:)

    VálaszTörlés
  3. ok, de az 1 liter bor ch tartalma az 30, nem 3.
    ezért gondoltam, hogy akkor 1 dl lesz.

    VálaszTörlés
  4. @VKOrsi Hát az én táblázatom szerint 1 dl vörös bor 0,3 g szénhidrát, akkor 1 liter ennek a tízszerese...nem? Most teljesen elbizonytalanítottál:)

    VálaszTörlés
  5. a 0,3 szerintem nem lehet jó, hiszen a borban az alkohol az 10-12%az meg tiszta szénhidrát (ha 0,3 lenne akkor a kcalérték sem jönne ki).
    én 3at tudok a borra, és akkor 30

    VálaszTörlés
  6. @VKOrsi Hát egyenlőre hagyom a fenti értéket. ÁNTSZ-es - tehát elvileg hivatalos - táblázatom van, ezzel a 0,3-as értékkel. A neten is ezt találtam több helyen. Rákérdezek majd a dietetikusnál, aztán javítom (vagy nem) annak fényében, hogy mit mond:D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly