2011. február 4., péntek

Hamburger buci


Eszemben sem volt hamburgert enni, viszont valami édeskés pékárura vágytunk a vacsorához. Limara receptjét követtem (annyi változtatással, hogy csak 8 zsemlét formáztam...8 egyforma részre nekem könnyebbnek tűnt vágni, mint kilencre...s még így sem lettek egyformák:P), mennyei lett és szerintem elég szépre sikerült megformázni a zsemléket is.

Hamburger buci
Hozzávalók:
2 dl langyos tej (CH 9,2g)
2 ek. Cukor (3 dkg – CH 29,2g)
1 tk. Só (CH 0,0g)
3 ek olaj (CH 0,0g)
1 tojás (CH 0,6g)
125 g joghurt (1 pohár danone activia - CH 6,8g)
60 dkg liszt (CH 457,8g)
2 dkg élesztő (CH 0,0g)
+ 1 tojás a kenéshez (CH 0,6 g – de nem számoltam vele, mert nagyon keveset használtam el belőle!)

A hozzávalókat a géppel alaposan összedolgoztatjuk (természetesen kézzel is lehet). Ezután meleg helyen hagyjuk duplájára kelni (én a radiátorra tettem, így ez elég gyorsan megvolt). Lisztezett felületen 8 egy forma darabra vágtam, majd a linken látható videó alapján igyekeztem helyes zsömléket formázni. Sütőpapíros tepsin ismét hagytam megkelni őket. Majd felvert tojással megkentem, szezámmaggal megszórtam, és 200 fokos légkeveréses sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. Rácson hagytam - nagyjából – kihűlni.

8 db zsemle lett, így egy darab 63 gramm szénhidrátot tartalmaz. Ami azért nem kevés, legközelebb a könnyebb számolás érdekében 16 db-ra vágom. (Azért vacsira nagyon rendelten módon képesek voltunk másfél-másfél darabot megenni, de aztán reggel szépítettem, mert egy fél sem csúszott le.)

6 megjegyzés:

  1. Ó, milyen gyönyörűek lettek!

    Az enyémek sem sikerülnek soha egyformára, igaz, hogy nem méricskélem, csak szemre csinálom. :)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm:) És nagyon finomak is voltak...azóta is többször előkerült a recept:)

      Törlés
  3. Hetek óta ch diétázom, nagyon megkívántam egy hamburgert. Teljes kiőrlésű lisztből, cukor nélkül vajon milyen lenne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cukor nélküliséget simán bírja, a tkliszt szerintem nagyon elnehezíti alapból, de próbálkoztam én is egészségesíteni: http://gumimacik.blogspot.hu/2012/06/graham-buci.html

      Törlés
  4. Köszi a gyors választ, közben megtaláltam az egészségesített változatot:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly