2011. március 6., vasárnap

Sajtos tallér - a végső változat

Anyuékhoz mentünk ma ebédre, s az édes sütemény mellett, készültem sóssal is, kérésére sajtos tallért sütöttem. Már meg sem lepődtem, hogy a sok családi/saját próbálkozás után (Anyu verziója: Sajtos tallérSajtos tallérSajtos tallér 2.0Sajtos tallér 3.0), ebből is Limara változata lett a nyerő.  Az alábbiak szerint készítettem és abbahagyhatatlanul finom.


Sajtos tallér
Hozzávalók:
60 dkg liszt (CH 457,8g)
1 ek só (CH 0,0g)
fél csomag sütőpor (CH 0,0g)
5 dkg vaj (CH 0,2g)
12,5 dkg zsír (CH 0,0g)
12,5 dkg margarin (CH 0,5g)
1 tojás (CH 0,6g)
1,5 dl tej (CH 6,9g)
12,5 dkg reszelt sajt (CH 2,0g)
A lisztet elmorzsoljuk a zsiradékokkal, majd a többi hozzávalót is hozzáadva rugalmas tésztává gyúrjuk. Ezután egy napra folpackba csomagolva hűtőbe tesszük. Cseresznye nagyságú golyókat formázunk belőle, majd a tallérsütőben 3-4-et téve egyszerre kisütjük. Papírzacskóba tettem a szállításhoz.

Nekem a fenti adag elkészítése, mármint formázása és kisütése (elektromos sütőm van) szűk egy órát tartott. 118 - ahogy a képen is látható, nem éppen egyforma - darab lett belőle, így egy darab kb. 4 gramm szénhidrátot tartalmaz.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a receptet, már többször elkészítettem és nagyon ízlik!

    http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2012/07/sajtos-taller.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit, örülök, hogy sikere van:)

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly