2011. április 2., szombat

Szilvalekváros bukta

A laktató raguleves második fogásaként készítettem el, ezúttal az alábbi recept szerint, számunkra méretes adagban és kisebb sütőformában. Kevésbé lettek bukta formájúak, annál is inkább, mert eleve gombóc félének formáztam őket, de a forma mit sem vont le az ízbeli tökéletességről. Máskor is ez a recept marad, ki fogom próbálni nutellával, meg házi (de a szilvalekvárnál jelentősen lágyabb és folyékonyabb) baracklekvárral is.


Szilvalekváros bukta
Hozzávalók:
25 dkg kenyérliszt (CH 190,8g)
1,5 dl tej (CH 6,9g)
6 dkg puha vaj (CH 0,2g - 4 dkg ment a tésztában, a többi maradt meg a kenéshez)
1 ek porcukor (2 dkg - CH 20,0g)
negyed kocka friss élesztő (CH 0,0g)
fél tojás (CH 0,3g - másik fele a levesbe került csurgatott tésztaként)
A töltéshez:
20 dkg szilvalekvár (CH 94,8g)


A hozzávalókat kevés vaj és a szilvalekvár kivételével alaposan összedagasztom és hagyom kelni. Mikor már kezd megkelni, akkor én még egyszer ráengedtem a dagasztót, hogy a vaj biztosan alaposan összedolgozódjon a tésztával. Ezután hagytam duplájára kelni, majd lisztezett felületen kisodortam és 9 nagyjából egyforma téglalapra vágtam. Mindegyik közepébe került egy méretesebb kiskanálnyi szilvalekvár, majd összecseomagoltam a golyókat, vajazott formába tettem és olvasztott vajjal alaposan lekentem mindegyik darabot (az oldalát is!). Ezután 180 fokra előmelegített légkeveréssel dolgozó sütőbe tettem és 30 perc alatt pirosasra sütöttem.


CH összegző (A szilvalekvár CH tartalma erősen becsült érték, ahogy erről korábban már írtam):
9 db összesen: 313, 0 gramm
1 db bukta: 34,8 gramm

3 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett és látszik, hogy nagyon finom is. Csábító, hogy elkészítsem, ugyanis a kelt tészták a gyengém...:))

    VálaszTörlés
  2. @Nem vagyok mesterszakács Tényleg nagyon jól sikerült...és nagyon gyorsan fogyott:D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly