2011. május 4., szerda

Málnás joghurt mousse torta

Imádom az egyszerű, gyorsan elkészíthető krémes desszerteket (Tiramisu forever:)). Nem egészen így terveztem, de megláttam Strawberrynél ezt a receptet és akkor már tudtam, hogy nem babapiskóta ketrecbe kerül. Veszélyesen jól sikerült, bár a fotozáskori szép formáját azért nem sokáig tartotta meg, ahhoz kellett volna hozzá némi zselatin is. 


Málnás joghurt mousse torta
Hozzávalók:
Az alaphoz: 
10 dkg darált babapiskóta (CH 79,3g)
5 dkg hideg vaj (CH 0,2g)
5 dkg reszelt marcipán (CH 28,7g)
0,5 dl hideg tej (CH 2,3g)
A krémhez:
36 dkg görög joghurt (CH 16,6g)
2 dl tejszín (CH 6,0g)
1 cs vaníliás cukor (CH 10,0g)
5 dkg porcukor (CH 50,0g)
10 dkg málna (CH 5,4g)
Az alaphoz a hozzávalókat gyors mozdulatokkal összedolgozzuk, majd egy sütőpapírral bélelt 17 cm-es tortaformába nyomkodjuk. 180 fokos sütőben 15 perc alatt összesütjük. Majd hagyjuk teljesen kihűlni.
A krémhez a tejszínhabot a cukorral kemény habbá verjük, majd óvatosan hozzákeverjük a joghurtot. A krém felét az alapra simítjuk, majd a másik feléhez hozzákeverjük a málnát és azt is rásimítjuk. Egy éjszakára hűtőben pihentetjük, tálaláskor málnaszemekkel díszítjük. 

CH összegző:
8 szeletes torta összesen: 198,5 gramm
1 szelet: 24,8 gramm

4 megjegyzés:

  1. Na jól van ám!
    Felszólalok!!!
    Honnan szedtél málnát? Fagyóból?
    Annyira ennék valami málnásat, és pont ilyesmi hideg, krémeset.
    Szépséges. :)

    VálaszTörlés
  2. Rainy! Igen ez még a kincstári tartalék a fagyasztóból, de már én is nagyon várom a frisset. Egyébként van még belőle, jössz?;)

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy még van pocakosan energiád ilyen csodákat készíteni

    VálaszTörlés
  4. @Bianka Könnyen vagyok, itthon tengetem a várakozás napjait:D

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly