2011. június 17., péntek

Tojáskrém...mint az oviban

Nagyon szerettem amikor ez kerül az óvodai uzsonnába. Otthon sosem készült, s én nagyon sokáig vadásztam a recepteket, hogy ugyanazt az ízt kapjam vissza. Most jártam sikerrel. Ezentúl biztosan bérelt helye lesz a kenyérkencék között, az imádott és megunhatatlan körözött vagy a vöröslencse pástétum mellett.


Tojáskrém....mint az oviban
Hozzávalók: 
5 db kemény tojás (CH 3,0g)
1 pici fej vöröshagyma (3 dkg - CH 2,5g) 
3 dkg vaj (CH 0,1g)
1,5 dkg (light) majonéz (CH 1,3g)
1,5 dkg mustár (CH 3,3g)
só, bors (CH 0,0g)
Az összeshozzávalót a késes robotgépbe tesszük és alaposan összedolgozzuk (ha nincs ilyenünk, akkor reszelővel operálhatunk). Most piritóssal tálaltam, természetesen az oviban sima kenyéren kaptunk, úgy is, így is nagyon finom.

CH összegző:
Összesen 10,2 gramm szénhidrát
Nálam ez 10 szelet piritós kenyérre volt elegendő (nem vékony rétegben), tehát egy kenésnyi 1,0 gramm. Egy reggelire három szelet piritóssal (Ceres Graham kenyér) számolva 30,9 gramm...tehát ideális.

4 megjegyzés:

  1. Nekem anyukám mindig így készítette otthon,azóta is imádom,sokszor esszük;)Anyu tojáspástétomnak nevezte,de rengeteg más neve is van.Nem robotgéppel készült anno,villával nyomta szét a tojást és késsel vágta a hagymát,de így is tökéletes volt;)Manapság én krumplinyomóval töröm szét a föttojást és utána jön bele a robotgéppel aprított hagyma,mert a gép szerintem nagyon pépessé tenné a tojást.

    VálaszTörlés
  2. Köszi!!!!!!!!!!!!!! Mióta vadászom a receptet! Én is ezt az ovisat keretem! :) Megyek csinálok is!

    VálaszTörlés
  3. én egy kis őrölt pirospaprikát is tettem bele :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly