2011. július 31., vasárnap

Cukkinis-sajtos csirkemell

Nem egészen így akartam felhasználni a cukkinit, de a másik felhasználási mód egész héten tervben volt, de mindig megtorpedózódott KáeM által. Sebaj, majd egyszer máskor. Ma nem avattam be, hogy mit is fogunk enni, mert ugye ő nem nagy barátja a cukkininek. Főzés közben kevergette, de nem kérdezett semmit:) Ebédnél reménykedve tette fel a kérdést, hogy "Ananász is van benne?" Őszintén elárultam neki, hogy cukkini, de ezek után is jóízűen megette, bár viccelt rajta, hogy nyugodtan mondhattam volna, hogy igenis ananász:P De nem vagyok én ilyen, meg igyekszem ám azért a kedvére tenni és nem főzni olyasmit, amit nem szeret.;)
A végeredmény - mint az ilyen mártásos csodák általában - nem lett éppen fotógép, viszont annál finomabb. Természetesen nem kötelező bele a chili, aki nem szereti csípősen annak nyilván nem játszik...mondjuk majdnem nálunk is tragédia lett, mert a pár darab helyett, beleborult a fél üveg, szóval gyorsan halászhattam kifelé, ha már nem akartam, hogy tűzokádó sárkánnyá változzunk az ebéd után:P


Cukkinis-sajtos csirkemell
Hozzávalók:
1 fél csirkemell (23 dkg - CH 0,9g)
10 dkg cukkini (CH 5,3g)
1 ek vaj (2 dkg - CH 0,08g)
1 kis fej vöröshagyma (3 dkg - CH 2,5g)
1 kis fokhagyma (CH 0,0g - nem tudta megmérni a mérleg:P)
3 db medve sajt (CH 4,2g)
1 dl tej (CH 4,6g)
só, bors, oreganó, néhány chili karika (CH 0,0g)
1 tk liszt (7g - CH 5,3g)
víz
1. A hagymákat megtisztítjuk, apróra vágjuk. A csirkemellet hosszúkás csíkokra, a megtisztított cukkinit kockára szabdaljuk.
2. A vajon a hagymákat kicsit megfonnyasztjuk, majd rádobjuk a fűszereket, és a csirke csíkokat. Fehéredésig kevergetjük.
3. Hozzáadjuk a cukkinit, összeforgatjuk a liszttel, rádobjuk a medve sajtokat és felöntjük a tejjel, illetve a vízzel. Lassú tüzön puhulásig főzzük. Ha szükséges utánízesítjük. Párolt rizzsel tálaljuk.

CH összegző:
2 adag összesen: 22,9 gramm
1 adag köret nélkül: 11,5 gramm
1 adag párolt rizskörettel: 40,4 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly