2011. július 18., hétfő

Meggyes marcipános pite

A nagy takarításban találtam még üveges meggyet réges-régről, arról, hogy van feljasználnivaló marcipánom amúgy is tudtam. S szembe jött ez a jó kis recept Piszkénél, ma pedig érkezett az egyik kolléganőm vendégségbe, hát neki ugrottam gyorsan. Nálam azért picit változott a recept, talán túl nagy volt a tojás, nem tudom, de több lisztet vett fel a tészta. S a tölteléken is alakítottam kicsit. Na meg nem szósz készült hozzá, hanem hűsítően vaníliafagyival kínáltam:)


Meggyes marcipános pite
Hozzávalók:
30 dkg liszt (CH 228,9g)
12,5 dkg vaj (CH 0,5g)
10 dkg porcukor (CH 99,9g)
1 tojás (CH 0,6g)
Töltelék:
1 üveg magozott meggybefőtt (35 dkg - CH 72,8g)
1 ek. zsemlemorzsa (2 dkg - 14,7g)
10 dkg marcipán (CH 57,4g)
1. A meggyet szűrőbe tesszük, hogy jól lecsöpögjön.
2. A lisztet a hideg vajjal eldolgoztatjuk a késes robotgéppel. Majd gyors mozdulatokkal homogénné gyúrjuk a tojással és a porcukorral. 1 órát hűtőben pihentetjük.
3. A tésztát két felé szedjük, majd a formánk méretére nyújtjuk (nálam 23x23 cm a tálka). Az alsó lapot megszórjuk a zsemlemorzsával, egyenletesen eloszlatjuk rajta a meggyet, ráreszeljük a marcipánt, majd beborítjuk a tészta másik felével. Tetejét villával megszurkáljuk.
4. 180 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütjük.
5. Langyosan egy-egy gombóc vaníliafagyival hűsítve tálaljuk.


CH összegző:
8 szelet összesen: 474,8 gramm
1 szelet: 59,4 gramm
1 szelet 1 gombóc vaníliafagyival: 66,4 gramm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly