2011. szeptember 2., péntek

Vörösboros szilvaleves

Mostanában kimondottan leveses lettem. Biztos a szoptatás miatt van. A Belga Sörházban teljesen odáig vagyok a vörösboros meggylevesért, amibe aszalt gyümölcsöket is tesznek betétnek. Hát most megalkottam szilvával valami hasonlót...isten lett, és nem azért mert én főztem:P


Vörösboros szilvaleves
Hozzávalók:
50 dkg magozott szilva (CH 51,0g)
5 szem szegfűszeg (CH 0,0g)
1 rúd fahéj (CH 0,0g)
2 ek (4 dkg) nádcukor (CH 39,0g)
1 pohár (125g) natúr joghurt (CH 6,8g)
1 dl vörösbor (CH 2,6g)
Tálaláshoz: 5 dkg aszalt szilva (CH 23,7g)
1. A bort, a kimagozott szilvát, a cukrot és a teatojásba bújtatott fűszereket vízzel kiegészítve feltesszük főni. S addig főzzük, amíg a szilva puha nem lesz.
2. A joghurtot hozzáadva, botmixerrel simára keverjük. Majd türelmesen várunk, hogy kihűljön, vagy nem és akkor langyosan tálaljuk félbevágott aszalt szilvákkal dúsítva.

CH összegző:
6 adag összesen: 123,1 gramm
1 adag: 20,5 gramm

1 megjegyzés:

  1. Pont ma csináltam szilvalevest, igaz nem vörösborral. Én pirított mandulát szórtam a tetejére. Az aszalt gyümölcs tuti ötlet!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly