2012. szeptember 22., szombat

Kakaós csiga Doki módra

Zsebike tegnap éjjelre ismét betaknyosodott, így mára nem terveztem komoly főzést, gondoltam egy gyógyító jellegű húsleves remek lesz, hozzá meg talán rétes. Aztán a vásárlásnál beúszott a kakaós csiga, így az lett, Doki receptje alapján. Remek verzió (nekem 12 csiga jött ki), máskor is sorra kerül majd, meg majd kipróbálom fahéjasnak is. Most egyenlőre gyógyítom a fiúkat, mert délutánra már KáeMet is utolérte a kórság. Remélem Bogyópocak és én megússzuk. A Doki módra készült kakaós csiga minden esetre reméljük, hogy gyógyító:D


Kakaós csiga
Hozzávalók:
5 g porélesztő
1,25 dl tej
225 g liszt
20 g cukor
35 g vaj

A töltelékhez:
30 g vaj
2 ek cukor
1 ek víz
1 ek kakaópor

1. A vajat kicsit megolvasztjuk, a tejet langyosra melegítjük. A tészta hozzávalóit egy tálba mérjük és simára gyúrjuk. Letakarjuk és duplájára kelesztjük meleg helyen.
2. Közben elkészítjük a tölteléket: A vajat megolvasztjuk, hozzáadunk minden egyebet és jól elkeverjük.
3. Ha megkelt a tészta, lisztezett gyúródeszkán kinyújtjuk egy kb 30 x 40-es téglalappá, egyenletesen elkenjük rajta a tölteléket és hosszabbik oldalánál kezdve feltekerjük a tésztát. Kb. 2 cm vastagságú szeletekre vágjuk és sütőpapírral bélelt tepsire, vagy szilikon sütőlapra helyezzük. Hagyjuk még kelni kb fél órát, majd előmelegítjük a sütőt 250 fokra és betoljuk a sütőbe 7-8 percre a csigákat. (előtte lekenhetjük egy kis vízzel elkevert tojással a csigák tetejét - ezt én egy az egyben kihagytam).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly