2012. szeptember 2., vasárnap

Sült oldalas

Az úgy volt, hogy KáeM emlegette. Aztán indult az oldalas vadászat…nem gondoltam, hogy ez ennyire bonyolult, de aztán ma reggel a Sparban kaptam hozzá szép húst. Telefon Anyósnak, hogy mégis hogyan…egészen mást mondott, mint amire KáeM emlékezett, így aztán abból is egy kicsit, meg a saját ötletemből is egy kicsit alapon készült az alábbi, egyébként isten király verzió. Köretnek parasztkenyér járt hozzá, meg némi paradicsomsaláta (sárga koktél paradicsom Anyósomtól, meg piros paradicsom szintén tőle, kicsi lila hagyma anyukámtól, sózva, kevés ecettel megbolondítva). Mondjuk, vicces, mert ahogy KáeM is fogalmazott, olyan fogás ez, mint az indiai, amiben a hús, csak úgy mellékesen van jelen, lévén nem az a lényeg;) Azért fogyott abból is:) A lényeget pedig Zsebi is lelkesen ette;)

Sült oldalas
Hozzávalók:
60 dkg oldalas tenyérnyi darabokra vágva
só, bors, kevés őrölt kömény (tényleg nagyon kevés, meg igazából nem vagyunk barátok)
10 dkg sertés zsír
6 gerezd fokhagyma
2 dkg vöröshagyma
1 dl víz
A tepsit jó vastagon kikentem zsírral. Az oldalas darabokat fűszereztem, majd belefeketettem a tepsibe. Rádobáltam (vagy inkább mellé) dobáltam a megtisztított félbevágott fokhagyma gerezdeket, a tepsi négy sarkába került egy-egy pici darab hagyma (csak az íze kedvéért), minden oldalas szeletre került egy vékony szeletke zsír, majd az egész alá löttyintettem a vizet. 200 fokos (alsó-felső sütés) sütőbe toltam az alufóliával letakart tepsi és …. alatt készre sütöttem. Ezután a fóliát levéve kicsit pirítottam, hogy biztosan elpárologjon a víz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly