2012. december 13., csütörtök

Lecsós karaj


Az ötlet Gabojszától, a megvalósítás nálam kicsit másként nézett ki. Mert az ötletet régen láttam, az alapanyagok, meg valahogy most alakultak így. Ugyanis került a Dédimamától egy szép zacskó aprított paradicsom-paprika a fagyasztóból, a közeli csíkosból meg sovány gulyáshús (alias karajkockák) nagyon akciós áron. Nos finom lett, csak lényegében tűzokádó sárkányokká változtunk tőle, mert hogy a lecsó, az olyan csípős volt, hogy ihaj…pedig mi szeretjük a csípőset. De alapvetően a recept klassz és előkerül majd szerintem máskor is. 


Lecsós karaj 
1 ek sertés zsír (CH 0,0g)
1 fej vöröshagyma (10 dkg - CH 8,3g)
25 dkg sertéskaraj kocka (CH 1,0g)
50 dkg natúr lecsó (alias paradicsom és paprika darabok vegyesen, nyersen fagyasztva - kb. CH 21,0g)
2 gerezd fokhagyma (1 dkg - CH 2,6g)
10 dkg tejföl (CH 3,8g)
só, bors (CH 0,0g)
A hagymákat apróra vágjuk, majd a zsíron megfonnyasztjuk. Hozzáadjuk a húst és fehéredésig kevergetjük. Sózzuk, borsozzuk és rádobjuk a lecsót. Fedő alatt puhára pároljuk. Ezután a tejfölt némi szafttal meglangyosítva hozzáadjuk és összeforraljuk. (én ezt a lépést a baromi csípősség szelídítésére iktattam be) Friss (házi) kenyérrel tálaljuk. /Idővel megszületik a bejegyzés a most már remekre kísérletezett házi kenyérkénkről is…idővel:P/

CH összegző: 3 bőséges adagot adott ki a fenti mennyiség (hiába no, azt hittem a gyermek ember is ezt fogja enni) 36,7 gramm összes szénhidráttartalommal, így adagonként 12,2-vel számolhatunk nagyjából.

1 megjegyzés:

  1. Szuper, jó ötlet! Csak nekem nem fagyasztott lecsóm van, hanem házi üveges. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly