2013. július 13., szombat

Kefires lángos


Nem azért, mert én csináltam, de ez valami isteni. Életem legjobb lángosa. Nem volt konkrét recept, csak emlékképek, rendelkezésre álló alapanyagok (aka maradékok), meg olyan körülbelülsaccperkábé mérés:P De azért remélem sikerülni fog ismét, mert szomorú lennék, ha nem. Plusz érdekesség, hogy BB távollétében (a hazautazás után, már nem hoztuk vissza) kézzel dagasztottam….furcsa volt, elvégre régen csináltam már ilyet:D


Kefires lángos
Hozzávalók:
375 g kefir (egy nagy pohár, mondjuk kicsit már best before;) - CH 17,3g)
1 dl tej (CH 4,6g)
1 tojás (CH 0,6g)
1 dkg só (CH 0,0g)
1 kk cukor (CH 5,0g)
60 dkg liszt (CH 432,0g)
7 g szárított élesztő (CH 0,0g)
A hozzávalókat tálba adagoltam, majd bedagasztottam. Letakarva napos helyre tettem és hagytam duplájára kelni. Olajjal bőven megkent felületre borítottam és 8 nagyobb darabra szaggattam, majd forró olajban kicsit meghúzkodva kisütöttem. Kistányérnyi méretű darabok lett a kész lángosok. Zúzott fokhagymával kikevert tejföllel és reszelt sajttal ette az egész család….tényleg az egész;)


CH összegző:
8 db összesen:459,5g
1 db:57,4g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly