2013. augusztus 20., kedd

Aranygaluska


Én szeretem, gondoltam bejön majd Zsebgyereknek is, meg úgy tudtam, hogy dióssága ellenére KáeM is kedveli. Eddig mindig vendégségben ettem (anyunál vagy anyósomnál), most kiléptem a komfortzónából és megsütöttem magunknak. Nem aratott sikert, Zsebnél sem - pedig eddig minden nyerő volt, ami tunkolós (meglátjuk holnap;) - KáeM meg bevallotta, hogy ő igazából nem is szereti, na puff, így bizonyára nem lesz gyakori fogás. Pedig igazán jól sikerült:)



Aranygaluska
Hozzávalók: 
30 dkg liszt (CH 216,0g)
1 tojás (CH 0,6g)
4 dkg vaj (CH 0,2g)
fél tasak szárított élesztő (CH 0,0g)
1 dkg cukor (CH 10,0g)
1,5 dl tej (CH 6,9g)
csipet só (CH 0,0g)
a tetejére: 
5 dkg vaj (CH 0,2g)
10 dkg darált dió (CH 11,7g)
5 dkg vaníliás cukor (CH 50,0g)
Elkészítése: A tésztához valókat összegyúrjuk, majd letakarva duplájára kelesztjük. Kivajazunk egy kapcsos tortaformát vagy egy tepsit, és egy kis tálban megolvasztjuk a tetejére szánt vajat. Miután a tészta megkelt, lisztezett deszkán egy ujjnyi vastagra nyújtjuk és pogácsa szaggatóval kis korongokat szúrunk ki belőle. Mindegyiket megforgatjuk az olvasztott vajban, majd beleforgatjuk a cukros dióba és szorosan egymás mellé rakjuk a kivajazott sütőtálba. Végül megszórjuk a megmaradt cukros darált dióval, amíg a sütőt előmelegítjük letakarva pihentetjük. 200 fokos sütőben fél óra alatt készre sütjük. (Ha nagyon pirulna a teteje, akkor alufóliával lefedjük). Még melegen vaníliasodóval tálaljuk.


Vaníliasodó
Hozzávalók:
1 tasak vaníliás pudingpor (CH 33,7g)
6 dl tej (CH 27,6g)
2 dl tejszín (CH 6,0g)
5 dkg cukor (CH 50,0g)
A hozzávalókat folyamatos kevergetés mellett összefőzzük. 






CH összegző:
8 adag összesen + 8 adag sodó:295,6g +117,3g
1 adag + 1 adag sodó:37,0g + 14,7g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly