2013. augusztus 20., kedd

Tigris kenyér

Nem maradhat az ünnep új kenyér nélkül. Erre az állati verzióra esett a választás. Alapnak egy sajtos kenyeret készítettem, amit szoktam máskor is, a mázat pedig Limarától vettem…az alábbi adagnak kb. a fele ment rá a kenyérre (a felével számoltam csak!)…a többi a hűtőben várja sorsa jobbra fordulását (Ötlet???). 


Tigris kenyér
Hozzávalók: 
1 ek. Olaj (CH 0,0g)
5 dkg medve krémsajt (CH 2,4g)
2,5 dl langyos víz (CH 0,0g)
50 dkg liszt (CH 360,0g)
1 dkg cukor (CH 10,0g)
2 mk só (CH 0,0g)
fél tasak szárított élesztő (CH 0,0g)
A mázhoz: 
fél tasak szárított élesztő (CH 0,0g)
0,5 dkg cukor (CH 5,0g - fél: 2,5g)
6 dkg rizsliszt (CH 47,6 - fél: 23,8g)
kb. 1 dl víz (CH 0,0g)
A kenyér hozzávalóit BB-vel összedagasztattam, majd hagytam duplájára kelni. Átgyúrta, megformáztam, sütőzacskóba tettem, a formába fektettem és ismét kelni hagytam. Közben megkevertem a mázat. Bevágtam a tetejét, megkentem a fenti máz felével. Meglocsoltam némi vízzel, bekötöttem a zacskót és 200 fokon 30 perc alatt megsütöttem. Ezután rácsra tettem, majd türelmetlenül vártam, hogy felvághassam:)

CH összegző:
1 kenyér összesen (kb. 20 szelet):398,7g
1 szelet:19,9g



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly