2015. január 13., kedd

Vonattorta - Nutellás golyóbis



Feltett szándékom volt, hogy vonattematikus szülinapi bulit csinálok a vonat-mániás középsőnek. Ennek örömére készült a dekoráció. De a torta is…rögtön kettő, mert az első kissé problémás lett. Azért a bölcsibe összehoztam belőle egy vonatot, igaz nem a megálmodott krém volt benne, csak egyszerűen kapott egy csoki mázat. A megálmodott krémmel betöltött verzióból meg megszülettek a nutellás golyóbisok…életem eddigi legjobb golyóbisa.

Minimál 2D verzió a bölcsibe
Vonattorta-Nutellás golyóbis
A piskóta:
6 tojás 
6 evőkanál forró víz
27 dkg cukor
1,5 dkg vaníliás cukor
15 dkg liszt
15 dkg étkezési keményítő
1 csomag sütőpor
A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. Majd a tojássárgáját és a forró vizet keverjük habosra, hozzá adjuk a cukrokat, majd a tetejére simítjuk a tojásfehérjét és erre szórjuk az összekevert szárazanyagokat. Óvatosan keverjük össze. Tortaformában (esetemben tepsiben) 180 fokon sütjük.
A krémhez habosra keverünk 35 dkg nutellát és 25 dkg mascarponet.
A csúszkáló sikertelenség
A torta formázásához Rita ezen leírását használtam fel. De nem volt elég stabil a krém és kemény a piskóta (ez egy igazán klasszikusan habos piskóta), csúszott szét, ahogy kentem bele és rá a krémet. Így fogtam és az egészet BB-re bíztam, hogy gyúrja össze, majd „begolyóztam” és megforgattam némi kókuszban. Amelyik részt nem töltöttem be, azt egyszerűen megkentem megolvasztott csokival és hűtőbe tettem dermedni. Az utolsó morzsa is elfogyott a bölcsiben, mind a golyók, mind a torta…és állítólag óriási siker volt. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly