2015. június 30., kedd

Rakott tök

Anyósomtól hoztunk egy szép adag főznivalót. Mára a tököt terveztem felhasználni, de valami gyors verziót. Rakott tök lett belőle és nem lett rossz. KáeMnek nem annyira esetei az ilyen kaják, de megette és jól lakott. Mazsi nagyon szerette (bár ő mit nem szeret?:P), Bogyi a húsos-rizses részt tolta magába, a tököket belém, Zsebi meg eszegetette és közölte, hogy ő ezt nagyon szereti (de azért nem lett üres a tányérja), nekem tetszett, de több tökkel még jobb lett volna.



Rakott tök
Hozzávalók:
1 közepes méretű zsenge tök
1 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 + 1 ek sertészsír
25 dkg darált hús
8 dkg sűrítet paradicsom
1 dl tejszín
só, bors, oreganó
1 kis bögre rizs
20 dkg tejföl
5 dkg reszelt sajt
A tököt meghámoztam, kiszedtem a magját, kockára vágtam és besóztam. Amíg állt elkészítettem a rizst és a ragut. Előbbit kétszeres mennyiségű vízben, pici sóval puhára főztem. Utóbbihoz az apróra vágott hagymákat kevés zsíron megfuttatam, hozzáadtam a darált húst és fehéredésig kevergettem. Fűszereztem, majd ment rá a sűrített paradicsom és némi víz. Összerotyogtattam, hozzáadtam a tejszínt, ezzel is átforraltam. Összekevertem a rizzsel. A sütőforma alját kikent zsírral, beterítettem a tökkockák felével, erre kentem a rizses ragut, majd a többi tökkel befedtem. Ezután megkentem tejföllel és megszórtam reszelt sajttal. Forró sütőben a sajt pirulásáig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly