2015. augusztus 1., szombat

Lego - szülinap

Többszöri kérdés után is tartotta magát, hogy Lego legyen a tematikát. Így hát lett. A részleteket itt már leírtam. Most jöjjön a gasztro vonulat. Tortára már volt egy kísérletem, de aztán szembejött a pinteresten egy sokkal egyszerűbbnek tűnő ötlet. Próba-sütés egy héttel a szülinap előtt. S mivel az siker volt, hát jöhetett az igazira is nagyban. Meg a további tematikába illeszkedő édességek.



Kezdetnek a bölcsis szülinapi ünnepségre egy egyszerű hamis tiramisuval készültem, amit néhány lego kockával tettem hangulatossá. A kockák jégkocka-tartóval készültek. Olvasztott fehércsoki, megfelelő ételfestékkel színezve (DrOetker pasztával dolgoztam). 

A legofej torta három kerek piskótából készült, két azonos méretű és egy jelentősen kisebb (sima vizes piskóta). Közé nutellás krém került (megunhatatlan ez a krém). Kívülre meg sárga marcipánból és némi csokimázból a dekoráció (a tetején az igazi lego-fejek csak a méret miatt vannak!). Aztán élesben azért voltak nehézségek. Pl. nem kaptam marcipánt…sem sárgát, sem semmilyet, így a marcipán-bevonatos próba után a szülinapra önthető cukormázzal készült. Mondjuk annak ellenére, hogy ilyet most próbáltam elsőre, simán klassz lett vele a torta, sőt könnyebb megoldás volt, mint a marcipán. Ha ismertem volna a bevonót, bizonyára lehetett volna még szebb a torta, de az ünnepelt nem reklamált. (Köré elvileg került volna még a csoki lego kockákból, de ezt egyszerűen elfelejtettem a rohanásban).


A lego fej linzerekhez a kiszúró formát a Meskán találtam…nem mondom, hogy jóval az ünnep előtt, mert későn jutott eszembe, hogy rákeressek egyáltalán. Az eladó által küldött recepttel dolgoztam (amit Viánál is megtalálható)….de nem voltam vele túl sikeres, mert hát nem volt annyi időm rá, mint szerettem volna. Az eredeti terv linzer lett volna, rendesen betöltve, de azt azért vetettem el, mert elég nagyon a fejek és meg a kisebb linzert jobban kedvelem, de be kell vallanom, hogy legközelebb mégis maradok az eredeti ötletnél. Vagy ha keksz, akkor másfajta recepttel fogok dolgozni.


A sós rágcsálnivalót ez a kedvencünk képviselte, amit egy lego alaplap és egy sodrófa segítségével varázsoltam az alkalomhoz illő formára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Printfriendly